onsdag 10 februari 2010

Bloggen har haft besökare från 25 länder..

Visst är det intressant att kolla hur många som besöker ens blogg och var de är ifrån. Jag använde tidigare Gaybloggar för att följa besöksstatistiken. Men deras hemsida slutade fungera i december förra året. Då bytte jag till Google Analytics som har fördelen att de även lämnar annan info när det gäller bloggbesökare.

Jag hade väntat mig att kanske några få från andra länder skulle besöka den här bloggen, svenskar som bor utomlands. Men faktum är det varit folk från 25 (!) länder som besökt bloggen Helds HBT-nyheter senaste månaden. Här är de länder med flest besök.

Notera att det inte avslöjar antalet besökare, ibland är det få personer som gjort många besök.

  1. Sverige
  2. Danmark
  3. Sydafrika
  4. Thailand
  5. Tyskland
  6. Norge
  7. USA
  8. Finland
  9. Ryssland
  10. Storbritannien

92,1 % av besöken är från Sverige, 2,4 % från Danmark och 5,5 % från övriga länder. Hur är då fördelningen av besök inom Sverige? Här är de 10 orter med flest besök.

  1. Malmö
  2. Göteborg
  3. Stockholm
  4. Bromma
  5. Uppsala
  6. Hägersten
  7. Solna
  8. Lund
  9. Linköping
  10. Eskilstuna

12,0 % av de svenska besöken är från Malmö, 11,4 % från Göteborg, 11,1 % från Stockholm och 65,5 % från övriga landet.

En del besöker bloggen från en annan hemsidas länkning till mina artiklar. Här är de bloggposter som senaste månaden orsakat flest besök från andra hemsidor.

  1. Ingen demokratisk rättighet att gifta sig
  2. Mp sprider desinformation på sin hemsida
  3. Kristdemokraterna accepterar barnäktenskap
  4. Kd-politikerna Roland Utbult

Jag använder Twingly för att placera bloggposter tillsammans med artiklar i diverse tidningar. Här är de tidningar där flest besök är från.

  1. Dagen
  2. Svenska Dagbladet
  3. Dagens Nyheter
  4. Sydsvenska Dagbladet

Att Sydsvenskan är först på fjärde plats har som orsak att jag inte så ofta använder Twinglyfunktionen till den tidningens artiklar.

Men det är möjligt att konstatera att det är fler besök från Dagen än från övriga tidningar tillsammans.

Det är inte möjligt att med Google Analytics granska på individnivå vilka som besöker bloggen. Men var lugn, även om det hade varit möjligt hade jag inte publicerat några namn. Jag gillar integritet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar