fredag 30 januari 2015

Beviset för att de flesta i sd faktiskt inte är obegåvade.



Efter en intern maktkamp tvingades Björn Söder (bilden) för några dagar sedan att avgå som partisekreterare för sd. Han efterträds i slutet av februari av Rickard Jomshof. Man ska inte känna skadeglädje över att någon förlorar en post, jag vet, men här gör jag ett undantag.

Skulle kunna redovisa alla Söders fadäser genom åren, kränkande kommentarer om HBT-personer till ovärdiga uttalanden om judar, samer etc. Det vore enklare att berätta vilka saker han faktiskt kommenterat bra. Att jag sedan inte heller stödjer Jomshof är en annan sak. Islam och muslimska samfund bör kritiskt granskas, det är något som jag drivit i fler år. Men tyvärr brukar Jomshof smeta ut skulden på alla muslimer precis som Söder. Och Richard Jomshof kommer givetvis att i allt väsentligt föra samma politik utåt som Björn Söder gjort.

52 % av sd-sympatisörer har litet eller inget som helst förtroende för Björn Söder enligt en ny opinionsmätning i januari. Bland svenska folket generellt är siffran 80 %. Det här visar väl att min tes om att sd-folk generellt faktiskt inte är obegåvade är riktig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar