onsdag 22 november 2017

Jag har blivit hotad med åtal för förtal.



Antalet besökare till min blogg har mångdubblats senaste dygnet. Mina bloggposter om tafsande inom svensk HBTQ-rörelse har onekligen startat en viktig debatt. Det var precis mitt syfte.

Jag har blivit hotad med att bli åtalad för förtal. Där känner jag mig dock synnerligen trygg. Jag har förklarat att jag inte har någon indikation på att Sara Lövestam skulle tafsat på någon. Utan just att det är människor som utåt låtsas vara PK som ofta är de värsta.

Sara Löwestam har mailat.
Svaret är nej: Jag har inte tafsat på någon.
Jag tror henne. Poängen var inte främst att peka ut henne utan starta en principiell debatt.

Min bloggpost debatteras och det är bra.

Ni kan hota mig med vilka åtal ni vill. Jag skrattar hela vägen till notisen om att antalet bloggbesökare ökat radikalt ökat. ;-)

Ett problem med mig är att jag ofta är för saklig. Besökarantalet blir därefter, det är främst "HBTQ-nördar" som besöker min blogg.

Mandy Smith inledde sin låt Positive reaction med följande.
.... I just want a reaction....
Nu är jag i center för svensk HBTQ-politisk debatt om än bara för stunden. Så borde det vara varje dag. Min bloggpost debatteras t.o.m hos Amnestys ledning visar indikationer.

Perfekt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar