måndag 22 januari 2018

C i Malmö vill förbjuda folk visa bilder av dess politiker (sic!).


Centerpartiet i Malmö är onekligen i kris. De har i val efter val försökt bli representerade i kommunfullmäktige utan att lyckas. Vice ordföranden i c-avdelningen, Denise Rydholm, tillhör nog inte Sveriges begåvningsreserv. ;-)
.... Hej Bengt! Du har inte min tillåtelse att använda min bild eller länka till saker jag skrivit på din blogg. Tag bort bilden och skriften nu.// Denise....
Finns det inte någon vuxen i rummet hos c-Malmö? Någon som kan förklara att den här konflikten skadar c? Att Denise borde "pudla" och få det överstökat? Det är fascinerande vilket självskadebeteende det tydligen finns i partiets avdelning i Malmö.

Det är första gången någon politiker hävdat jag inte får använda en bild av hen. Jag struntar givetvis i sådant gnällande. Men är det inte oroande att c i Malmö vill undvika att deras foton sprids ihop med deras politiska kommentarer? Hur har c-avdelningen hamnat i en sådan flyktingpolitisk kris?

Men jag lovar att bjuda på nya bisarra citat från dem. ;-). Följetongen fortsätter.


Uppdatering 1.

Jag har försökt nå alla i Centerpartiets kretsstyrelse men när jag mailat till Ali Alshawi och Adnan Bibic har det blivit felmeddelanden.  Det kan betyda de där två gossarna spärrat mig från att nå dem men också ha tekniska orsaker.

Uppdatering 2.

Tvekade om bloggpost.

Vill förtydliga att det var med mycket tvekan jag publicerade den bloggpost som riktade kritik emot både m och c om flyktingpolitiken. Alla politiskt intresserade vet att de två partierna är oense, vad är nyhetsvärdet egentligen? Men det fanns vissa retoriska poänger, m och c vill bilda regering ihop i höst. Och nu avslöjas det att kritiken är extremt känslig inom delar av c. Hade jag visst det hade jag publicerat bloggposten tidigare. Det har definitivt fått nyhetsvärde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar