lördag 24 mars 2018

Mörda.



Ibland så lämnar jag dagspolitiken och nyheterna och fokuserar på.... känslor.... relationer.... filosofi.... det där vi människor har att hantera. Varenda en av oss. .....

Just nu skulle jag vilja strypa Facebooks ägare och anställda i Sverige. Ni vet som i filmer. Hålla ett rep runt halsen, de får inte luft och viftar med händerna. Jag är just nu så arg att jag nästan är rädd för mig själv. Att jag kommer skada någon oskyldig. Men det är kanske just den självinsikten som är viktigast i den här stunden.  

Jag markerade emot högerpopulist och blev avstängd från fb.

Av Facebook har jag blivit förhindrad att skriva något närmaste 30 dagarna. Det är en social katastrof. Jag markerade emot en högerpopulistisk bög som hånade mig för att jag förklarat att jag planerar rösta på l i höst.
.... Så nu får man inte ens rösta på l heller i den här gruppen. Röd-gröna är givetvis tabu, Alliansen är också tabu. Vad är det här för grupp?

Jag jobbar varje vecka emot islamism och har skarpt kritiserat l för att partiets kongress inte röstade för att förbjuda slöjor av flickor i förskola och skola tills 10 års ålder. Men Tobias Petersson försvarade tidigare HBTQ-negative Donald Trump, det avslöjar något....
Det där anmäldes och gjorde att jag inte får skriva något på Facebook närmaste 30 dagarna
 
Facebook är ett forum där jag debatterar. Nu har det stoppats. Att jag är rasande är bara förnamnet. Egentligen hatar jag ingen idag. Men det finns människor jag i teorin skulle kunna strypa och så är det för de flesta, annat är bara falsk skenhelighet. Men jag har inte hjärta att döda och allvarligt skada någon. Jag koketterar inte om det. Att jag inte klarar av att döda någon är en brist. Om jag sänts på uppdrag för att döda någon fascist eller islamist. Han hade förklarat "Snälla, jag har barn att försörja." Jag hade inte klarat av att skjuta honom.

I just don´t have the heart som Cliff Richard sjöng 1987. Stock-Aitken-Waterman var välkända producenter. När Cliff Richard förklarar i början av videon att de producerat låten visar han att han då ännu var mer känd än dem, att han därför kunde promota disco-trion.

L behövs som motkraft emot sd.

Min blogg är partipolitiskt obunden och ska förbli så. Att jag ska rösta på l i höst har jag berättat för mina älskade fb-vänner. Men jag har som granskare på bloggen Helds HBT-nyheter velat hålla det dolt här just för att jag granskar riksdagspartierna. Kanske jag förlorar vissa följare, men skit på er i så fall. Just nu är jag rasande. Och jag lovar att Jan Björklund (l) ska kritiseras lika skarpt som andra partiledare om han gör bort sig inom HBTQ-politiken. 


Uppdatering 1.

Varje HBTQ-personer får rösta som hen vill.

Bloggen Helds HBT-nyheter är som Expressen liberala ledaravdelning. Vi rekommenderar aldrig folk att rösta på ett visst parti. Vi har tilltro till att vuxna människor kan avgöra det själva. Däremot framför vi argumenten för att stärka västerländsk frihet och påtalar när partier sviker. Sedan får väljare själva dra slutsatsen av den infon.

Uppdatering 2.

Jag är beredd ta straffet för att slå den som anmält mig till fb.

Lärare får inte aga elever, det förbjöds redan på 1950-talet. När jag gick i skolan på 1970-talet vittnade jag bara om att en lärare gjorde det en gång. Det var en 11-årig pojke som fått en lärarinna att börja gråta. Han togs in till vår manlig lärare. Han fortsatte att bete sig illa. Vår lärare slog honom lätt med sina händer igen och igen över huvudet. Läraren visste att man inte fick orsaka skada på ett barn, han slog med sina händer lätt över pojkens huvud igen och igen. Eleven bara sjönk ihop. Ingen av oss anmälde det, vi fattade varför läraren tappade besinningen.

Ge mig högerpopulisten Tobias Pettersson eller den annars som anmält mig till fb-abuse och jag ska göra detsamma. Jag ska göra som den där läraren. Är utan tvekan beredd ta straffet.


Uppdatering 3.

Tobias Pettersson har mailat mig och förklarat att det inte är han som anmält mig till fb-abuse.

Om han ljuger vet jag inte. Men någon har gjort det. Det är inte så att facebook söker efter eventuella regelbrott. Jag är beredd på skarp kritik eftersom jag ibland skarpt kritiserat andra. Men det här är bara för jävligt. Oavsett om Tobias Pettersson gjort det här personligen eller via ombud ska det granskas och fås fram den skyldige. Jag vill slå hen med händerna lätt igen och igen över huvudet för att förödmjuka personen, hen ska krypa ihop precis som 11-åringen. Får jag inte tag i den skyldige håller jag Tobias Pettersson för ansvarig.

Tobias Pettersson förklarar att det tråkigt jag är ledsen. Men jag är inte ledsen. Jag är rasande. Han ska bara tack en eventuell Gud att vi inte möts ikväll.

Liberal ledarskribent kallade främlingsfientlig politiker för "brännvinsfascist"..

Det här ska du djupt ångra Tobias Pettersson oavsett om du gjort det själv eller via ombud. Du är en tafflig och obegåvad högerpopulist. Du visar att bögar kan vara korkade precis som heterosexuella. Du hånar Barbro Westerholm (l) och hyllar Donald Trump. Det är högerpopulister som ofta hävdar ni blir avstängda av "politiskt korrekt media". Men nu stängde du och dina kompisar av mig. Jag förlåter er aldrig för det.

Per T Ohlsson från liberala Sydsvenska dagbladets ledarsida kallade främlingsfientliga Skånepartiets Carl P Herslow för "brännvinsfascist". Vanligen vill jag inte kalla folk som Tobias Pettersson för sådana saker men nu är jag duktigt förbannad för att prata ren skånska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar