fredag 18 maj 2018

Jag ska sluta kalla sd för främlingsfientliga.



Häromdagen blev jag knuffad några meter av en ung invandrarkille. Något jag avslöjat i en tidigare bloggpost. Av de som betett sig illa emot mig senaste 15 åren har 90 % haft invandrarursprung. Andelen med invandrarursprung för de som verbalt trakasserat mig för att jag är bög är 100 %. Nu får det räcka. Jag kommer vidta följande åtgärder.

1. Jag ska sluta kalla sd för främlingsfientliga och istället beteckna dem som främlingsnegativa. Jämför med att jag kallat dem för HBTQ-negativa. Det bör finnas nyanser i språket. De som kallar dem rasister har i princip aldrig något exempel att ange. Det blir bara floskler.

2. Jag hade planerat att publicera många kritiska artiklar om sd inför valet, de blir nu färre. Ingen sd-politiker eller sd-sympatisör har någonsin framfört något homofientligt till mig senaste 15 åren, samtliga som gjort det har haft invandrarursprung.

Mer granskning av de som sprider floskler om mångkultur.

3. De inom och utanför svenska HBTQ-rörelsen som sprider floskler om hur fint det är med mångkultur ska granskas än hårdare.

4. Jag häver mitt stopp för samarbete med högerpopulistiska Nyheter idag. Har inga planer just nu på att samarbeta med dem och vet inte ens om de skulle vilja publicera en artikel av mig. Men efter det här blir det bisarrt om jag skulle vägra samarbeta med dem. Jag är som HBTQ-aktivist beredd att föra dialog med folk i social media om eventuella samarbeten, men givetvis gör jag det utifrån mina liberala utgångspunkter. Att värna västerländsk frihet. Är inte intresserad att promota nationalism.

Uppdatering 1.

Sd har delvis haft rätt.

Sd har argumenterat för att mångkulturalismen leder till ett splittrat samhälle. Att målet ska vara assimilation. Assimilation ska inte vara målet politiskt, det finns många delar av kulturell mångfald som är oproblematiska, men policyn bör vara att folk delvis ska anpassa sig till svensk kultur. Annars bör de söka sig till något annat land. Först senaste åren har många andra partier fört samma resonemang

För några år sedan kommenterade statsministrarna David Cameron i Storbritannien, Angela Merkel i Tyskland och Nicolas Sarkozy i Tyskland att mångkulturalismen misslyckats som projekt. Det fanns också en viss självkritik från dem. Det ironiska var att kommentarerna lämnades i princip samma månad. Det är möjligt att det var samordnat. Mångkulturalism är att det offentliga ska främja att grupper har olika kultur, att även om de bor i olika stadsdelar fungerar det utan problem.  Men det finns i princip inget exempel på något land där det fungerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar